2009年05月07日

GW中は無理でした... orz

仕事のバグが取れない...

文字コードのおかげで死にそうです...
ちくしょう!日本語なんてなくなってしまえば良いんだ!

て言うかUTF-8かSJISかはっきりしろよ!バーションあげたら
UTF-8一択だろ普通、SJISに戻すなよ!

posted by noboyama at 19:56| Comment(11) | TrackBack(0) | 日記
この記事へのコメント
オートマトン命ですので
よろしくお願いいたします。
Posted by ダージリン at 2009年05月08日 23:13
お仕事大変でしょうが、がんばってください!
Posted by ukei at 2009年05月09日 20:27
死なない程度にがんばってくださいね
倒れてからじゃ遅いですから…(経験者)
Posted by くろ at 2009年05月10日 23:38
こんにちは
私がLW9.6か(9.2-9.5)より上でATSolverIKとATSolverBlenderを使用するとき。 それはo.kています!
しかし、私であるときにはファイルを閉じてください、そして、もう一度それを開いてください。 それは私のLightwaveをcloseました。 そして、再び開くことができません。 あなたは、何が理由であるかを知っていますか?
助けてください! ありがとうございます!
Posted by John at 2009年05月11日 02:00
外国からの質問の場合、英文も付けてください。機械翻訳された日本語だと意味がわかりません。
LW9.6対応のAutomatonZはここのものを使ってください。このバージョンではATSolverIK/ATSolverBlenderは使用しません。

LW9.6(9.5) AutomatonZ http://noboyama.sakura.ne.jp/sblo_files/noboyama/image2009/AutomatonZ20090308.zip

LW9.3X以下の場合はここのAutomatonを使用してください。
LW9.3X以下 AutomatonTools2.6 http://noboyama.sakura.ne.jp/lightwave_plugin/automaton/doc/index.html

ATSolverIKとATSolverBlenderは4年前に作成したLW8時代のプラグインです。LW9Xには対応していません。起動しない場合は
CFGの復帰を行ってください。


Please write English at the question from the foreign country. When it is Japanese into which the machine is translated, the meaning is not understood.
AutomatonZ for LW9.6 must use the one here. ATSolverIK/ATSolverBlender is not used in this version.

LW9.6(9.5) AutomatonZ http://noboyama.sakura.ne.jp/sblo_files/noboyama/image2009/AutomatonZ20090308.zip

9.3X under Please use Automaton here 

LW9.3X(8.X) AutomatonTools2.6 http://noboyama.sakura.ne.jp/lightwave_plugin/automaton/doc/index.html

ATSolverIK and ATSolverBlender are plug-ins of LW8 made four years ago. It doesn't move in LW9X. Please recover CFG when LW doesn't start.
Posted by noboyama at 2009年05月14日 00:58
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ERROR : 半角英数字のみのコメントは受付ません。
When I typing the e-mail. It always show the sentence above. How to fix it?

Thanks your reply!
I love ATSolverIK and ATSolverBlender in
Automation2.6.
But AutomationZ seems totally different system. Is there any similar plugin like ATSolverIK? Can do the FKIK function and stretch function?
Thanks your help!!!
Posted by John at 2009年05月14日 04:32
ATSolverIK+ATSolverBlender はLW96Targetting+IK 置き換えられます。
LW96でIK/FKを切り替えるのは上記のExpressionです。
ATSolverIK+ATSolverBlender can substitute for LW96Targetting+IK
It's this Expression to change IK/FK in LW96.
1)Motion IK/FKBlending Expression
[**]_IKFKBlendCtr_IKFKBlend
[**]_IKFKBlendCtr_IKFKBlendHand
2)TargettingON/OFF
Dummy TargetIK + [**]_IKFKBlendCtr_IKFKBlend([**]_Target->[**]_IKNull+Expression)

足は出来てないけど...
FootIK/FKBlending system isn't made.

ストレッチを使う場合、AutomatonZ変換時に[***]Stretch(LArmStretch)1.0以上を入力します。
また、手首を切り離してコンストレインに変更してください。こっちは必須ではありません。
このページも参考にしてください。
When using a stretch, AutomatonZDialog-[***]Stretch(LArmStretch) Over 1.0
And please cut off a hand. It's changed to constrain(TranslateIK).
see this page.
http://noboyama.sakura.ne.jp/bbs/room1/futaba_ex1.php?res=264
Posted by noboyama at 2009年05月18日 12:51
ここからは翻訳しきれないと思われるので大変すみませんが日本語で書きます。
I'm sorry, it can't finish translating from here, so it's written in Japanese.

これらのIK/FK切り替えは以下のスクリプトで行われています。自分のキャラクタに
IK/FK/stretchを切り替えて使う場合この部分を修正する様な仕様になっています。
(その為にスクリプトが公開されています。)
AutomatonZ.ls->GenerateIK2.lsi->NCommon2.lsi
の階層になっていて、AutomatonZ.ls部分をキャラクタに合わせて改造することで
いろいろなキャラクタのRigに対応するのが今回のAutomatonZの本質になります。

// ATIK_がつくと GenerateIK2.lsi内部の関数を示す
if( null != ATIK_Leg_Start( xRoot , "LeftAnkleEff" , "LeftUpLeg" , "LeftFootDirEff" , "LeftToeBase" ,"LeftToeEff" ) )
{
 vStartRot = <180,0,90> ;
 ATIK_GenerateIKBaseBone( "LeftHipIKBase" , "LeftHip" , vStartRot );
 ATIK_Leg_GenerateIKControlNULL( OFFSET_X_AXIS , 1 );
 ATIK_IKControlSetting( xMaster , "LeftFtAnkleGoal" , "LeftLegUPVector" , AXIS_HEADINMG , dLLegStretch );
 ATIK_GenerateTargetBone( "LeftLeg_Target", "LeftHip2_IKNull", "LeftLeg_IKFKBlendCtr" );
 ATIK_Leg_ReverceFootIKSetting( xMaster , "LeftFtCtrl" , "LeftFtRot" , "LeftFtGoal" , "LeftFtTipGoal" );
 ATIK_Schematic( "LeftHip" , 10 , 3 , ATIK_SCHEMATIC_PLUS );
 BonesSetup( xRoot , sLLeg , sLLegNoActive , sLLegLock , nUseWaightMap );
 FootSchematic( xMaster , "LeftAnkleEff" , ATIK_SCHEMATIC_PLUS );
 ATIK_End() ;
}

てな感じの話をどっかで書きたいのですがこれも来週かけるかなぁ…。
Posted by noboyama at 2009年05月18日 12:54
ERROR : 半角英数字のみのコメントは受付ません
Thanks your reply! You are very helpful guy. But my LScript level is very poor.
Even the expression also. Wish you can update the Automation with this two function ASAP! Thank You!!!
P.S. I want to know you are programmer or animator? Please let me know!
Posted by john at 2009年05月24日 02:33
I'm a programmer.
 
Posted by noboyama at 2009年05月31日 19:22
半角英数字のみのコメントは受付ません
I think you also highly skilled in animate!
I got a problem about the old Automation.
I load your bou.lws or bou_walk.lws in LW9.6 or above. It works fine. They use the old plugin like ATSolverIK and ATSolverIKBender. Still works in LW9.6.
When I follow your bone hierarchy and apply the AT plugin on it. It work! I am very happy!
Unfortunately when I close the file and open it again, the LW software stop and cannot load the scene. Your bou scene can open but my scene cannot. Do you know what is the reason?
Actually will you make the similar function on your new AutomationZ?
Thank you very much!
Posted by John at 2009年06月01日 02:34
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